Spotkania podróżnicze

in mundo

Slajdy podróżnicze to fotograficzne opowieści o świecie podczas, których prezentujemy ciekawe zdjęcia, interesująco i z pasją opowiadamy o naszych podróżach, przygodach i emocjach. Nasze pokazy slajdów to nowoczesne prezentacje multimedialne którym  obecność autora, jego komentarz na żywo oraz rozmowy z widzami po prezentacji nadają niepowtarzalny i autentyczny wymiar.

PRZYKŁADOWE TEMATY

AFR_2264
Na krańcu Afryki. Od śniegów Lesotho po piaski Kalahari

Od gwarnego Kapsztadu, gdzie na pobliskim Przylądku Dobrej Nadziei, rozpoczniemy swą podróż, będziemy podążać widokową Garden Route pomiędzy Górami Przylądkowymi a wzburzonym Oceanem Indyjskim. Po ponad 1200 km i przekroczeniu rzeki Oranje dotrzemy do górskiego Lesotho. Tu zastanie nas zima z ujemnymi temperaturami i nawet lekko popruszy śnieg. Zjeżdżając karkołomną drogą z Sani Pass w Górach Smoczych dotrzemy na równiny Kwazulu Natal, by dalej ruszyć w kierunku Botswany. Pokonując kolejne tysiące kilometrów, spotykając stada słoni, bawołów i zebr zachwyceni nieskazitelną przyrodą zobaczymy nieprzebyte przestrzenie sawanny i buszu, a wśród nich wielkie solniska. Te wyschnięte jeziora pokryte grubą warstwą soli, zaskoczą nas wyspami, na których rosną gigantyczne baobaby. Zatrzymamy się nad deltą rzeki Okawango, która gubi swe wody w piaskach Kalahari. Naszą miesięczną podróż zakończymy nad rzeką Zambezi i mitycznymi Wodospadami Wiktorii.

Namibia – na tropach Wielkiej Piątki

Wyruszymy w miesięczną podróż szutrowymi drogami Namibii. Odwiedzimy żyjące jak dawniej plemiona – Buszmenów, Damara i Himba. Poznamy ich zwyczaje, zajęcia i sposoby radzenia sobie w trudnym środowisku przyrodniczym. Wdrapiemy się na najwyższe wydmy najstarszej pustyni świata – Namib, przejedziemy spowitą mgłami drogą, wzdłuż wybrzeża szkieletów oraz zajrzymy na dno drugiego co do wielkości kanionu na świecie – Fishriver. Wśród szumiących traw sawanny zobaczymy dziko żyjące zwierzęta, mając nadzieję ujrzeć choć kilka z grona Wielkiej Piątki.

USA_5777
Po obu stronach Gór Skalistych - USA i Kanada

Pięciotygodniowa podróż wzdłuż wzburzonego Pacyfiku od kanadyjskiej Vancouver Island po amerykański Oregon. Wędrowaliśmy po ośnieżonych graniach Gór Kaskadowych w rejonie Mt. Baker i czterotysięcznego Mt. Rainier. Biwakowaliśmy w zielony dolinach górskich parków narodowych Kanady. Wspinaliśmy się na wulkany w Crater Lake i pod górą św. Heleny. Zaskoczyły nas swym urokiem bezkresne przestrzenie Montany, Alberty i Kolumbii Brytyjskiej. Zauroczyły nieziemskim kolorem gejzery w Yellowstone. Widzieliśmy wiele dzikich zwierząt – karibu, górskie kozły, świstaki. Lecz największe wrażenie zrobiło na nas spotkania „oko w oko” z baribalami.

Kirgistan_Uzbekistan_087
Magia Jedwabnego Szlaku

Z Jedwabnym Szlakiem po raz pierwszy zetknęliśmy się ponad 15 lat temu podczas pierwszej podróży przez Azję Środkową. Pociągiem, ciężarówką, na grzbiecie konia przemierzaliśmy wtedy bezdroża Kazachstanu, Kirgistanu i Uzbekistanu. Potem przyszedł czas na lądową podróż przez Turcję do Iranu. Kolejne lata spędziliśmy na eksploracji północnych Chin, rejonu gór Pamir i powrotu do Persji. Zafascynowani niesamowitą przyrodą na trasie z Pekinu, przez zielony Kaszgar, ośnieżone szczyty Tien Szanu, poznawaliśmy mieszkańców dzisiejszego Jedwabnego Szlaku – Chińczyków, Ujgurów, Tukmenów, Uzbeków, Kazachów, Kirgizów i gościnnych Persów. Jedwabny Szlak – choć dziś zupełnie inny niż przed setkami lat dalej kusi podróżników magią zabytków Samarkandy, zaułkami Szirazu czy puskowiami wielkich pustyń – Takla Makan i Gobi. To wszystko postaramy się Wam pokazać.

Tybet-1-101
Tybet. Jedwabnym Szlakiem na Dach Świata

Tybet był do niedawna jednym z trudniej dostępnych miejsc na świecie, nie tylko ze względów politycznych, ale też przyrodniczych. Zamknięty przez władze chińskie dla ruchu turystycznego, położony na wysokościach między 3500 a 5500 m. n.p.m. Na terytorium Tybetu zachowała się przepiękna pierwotna kultura oraz mistyczna religia. Niestety w związku z ekspansją Chin i coraz większymi przemianami w tym regionie, to co przepiękne i niedostępne powoli znika zgniatane przez współczesną cywilizację. Zabierzemy Państwa w magiczną podróż, by pokazać zanikające piękno Tybetu. Dotrzemy tam zakazaną dla turystów drogą, czyli od północnego-zachodu przemierzając legendarny Jedwabny Szlak. Będziemy wędrować razem z pielgrzymami wokół świętej góry Kailash, przemierzymy karkołomną drogę do Lhasy, by w końcu dotrzeć pod najwyższy szczyt na Ziemi czyli Mount Everest.

12_DxO
Japonia. Od tropików Okinawy po Fuji

Japonia to cztery tysiące wysp rozrzuconych pomiędzy Pacyfikiem a wschodnim wybrzeżem Azji. Pierwsze skojarzenie to tętniące życiem metropolie, takie jak Tokio, Jokohama czy Osaka, superszybkie pociągi i zaawansowana technika. Ale dzisiejsza Japonia to także kryte strzechą chaty, pradawne świątynie, senne przedmieścia i ubrane w kimona gejsze. Spędziliśmy w nim wiele tygodni, schodząc z utartych szlaków. Dlatego pokaz ten przedstawia Kraj Kwitnącej Wiśni z perspektywy niedostępnej dla przeciętnego turysty. Niezwykłe bogactwo japońskiej przyrody – malownicze rafy koralowe, nieprzebyte ostępy lasów monsunowych, dziewicze szczyty górskie, a wszystko to przeplatające się z magnetyzująca kulturą tego kraju…